zasady wspolpracy

Podstawowe zasady współpracy

  1. Podstawowe Warunki Współpracy dotyczą wszelkich towarów znajdujących się w ofercie DOMEL Spółka z o.o. z siedzibą w Łomży, zwanej dalej DOMEL. Ilekroć jest mowa o towarze należy przez to rozumieć również produkt z oferty DOMEL.
  2. Kupujący zamawia towar wyłącznie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty elektronicznej lub programu do wycen), określając go ilościowo i asortymentowo według nazewnictwa katalogowego DOMEL. Szczegółowy opis towaru (symbole, opis techniczny) podane są w udostępnionym programie do wycen oraz katalogach produktowych.
  3. DOMEL realizuje zamówienia w uzgodnionym z Kupującym terminie. W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia w całości, DOMEL informuje Kupującego o terminie dostawy brakujących pozycji i najszybciej, jak to jest możliwe dostarcza je Kupującemu. DOMEL nie ponosi odpowiedzialności za zwłokę w terminie realizacji związaną z trudnościami niewynikającymi z winy DOMEL.
  4. Kupujący może odstąpić od realizacji zamówienia w całości lub w części, pod warunkiem przesłania do DOMEL pisemnego powiadomienia o odstąpieniu od zamówienia w nieprzekraczalnym terminie trzech dni od dnia otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia. Odstąpienie od zamówienia po tym terminie może skutkować naliczeniem opłaty za poniesione przez DOMEL koszty realizacji zamówienia, np. za zamówione pakiety szybowe.
  5. Płatności dokonywane są w złotych polskich w terminie określonym w fakturze, gotówką lub przelewem na rachunek bankowy DOMEL wskazany w fakturze. Za dzień dokonania zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku DOMEL. W przypadku, gdy Kupujący opóźnia się z zapłatą należności w terminie wskazanym w fakturze, zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie.
  6. DOMEL ponosi odpowiedzialność za sprzedane towary z tytułu gwarancji.
  7. Na Kupującym spoczywa obowiązek sprawdzenia zgodności każdej dostawy z zamówieniem. Wszelkie braki i uszkodzenia towaru winny być zgłoszone DOMEL, w formie pisemnego/elektronicznego zgłoszenia reklamacyjnego, najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego od wydania towarów Kupującemu. Kupujący zobowiązany jest określić w zgłoszeniu przyczyny reklamacji, pod rygorem utraty uprawnienia zgłaszania reklamacji w późniejszym terminie.
  8. Kupujący składający reklamację jest zobowiązany dołączyć do zgłoszenia reklamacyjnego wszelkie dowody (a w szczególności zdjęcia wadliwych towarów). Kupujący umożliwi DOMEL lub osobom przez niego wskazanym dokonanie oględzin i badania towaru uznanego przez Kupującego za wadliwy w każdym czasie od chwili zgłoszenia wady do momentu rozpatrzenia reklamacji. DOMEL zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od chwili otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Szczegółowe zasady odpowiedzialności DOMEL z tytułu udzielonej gwarancji są określone w Karcie Gwarancyjnej.
  9. Strony dopuszczają następujące formy dostawy zamówionych towarów:
    1. odbiór osobisty przez osobę upoważnioną przez Kupującego z magazynu DOMEL,
    2. dostawa do miejsca rozładunku wskazanego przez Kupującego w umowie współpracy handlowej,
    3. dostawa do innego miejsca na terenie Polski, wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, po uprzednim ustaleniu z DOMEL kosztów dostawy,
    4. dostawa do innego miejsca poza granicami Polski, wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, po uprzednim ustaleniu z DOMEL kosztów dostawy.
  10. Wskazany na potwierdzeniu zamówienia termin odbioru zamówionego towaru, Kupujący może przełożyć na najbliższy planowany termin dostawy. W przypadku dalszego opóźniania się z odbiorem towaru przez Kupującego, DOMEL ma prawo naliczyć opłatę w wysokości 0,1% wartości netto zamówionego towaru za każdy dzień zwłoki.
  11. W przypadku dostawy w formie określonej w 9 - lit. b) i c) i d) Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia warunków umożliwiających szybki i bezpieczny rozładunek zamówionych towarów. Rozładunek towaru pozostaje po stronie Kupującego, którego obciąża koszt i ryzyko rozładunku. Kupujący zobowiązuje się do dokonania rozładunku w ciągu 1 godziny od chwili przyjazdu pojazdu na miejsce przeznaczenia.
  12. Jeżeli odbiór towaru przez Kupującego nie nastąpi w ustalonym terminie, w szczególności z przyczyn wskazanych w 11, DOMEL uprawniony będzie do jego zmagazynowania na koszt Kupującego lub - po uzgodnieniu nowego terminu dostawy - do wysyłki towaru na koszt Kupującego. Powyższe nie wyłącza uprawnienia DOMEL do żądania zapłaty wynagrodzenia przez Kupującego, pomimo braku dostarczenia towaru do Kupującego.
  13. Od chwili wydania towaru przez DOMEL na Kupującego przechodzi ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
  14. DOMEL zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian konstrukcyjnych, tolerancji i ulepszeń oferowanych towarów.
  15. DOMEL zapewni bezpłatnie niezbędne przeszkolenia techniczne pracowników Kupującego, jego stałych klientów oraz pozostałe doradztwo techniczne.
  16. DOMEL zapewnia Kupującemu materiały informacyjne, techniczne i promocyjne.
  17. Wszelkie spory, mogące wyniknąć pomiędzy DOMEL a Kupującym, będą rozstrzygać sądy właściwe ze względu na siedzibę DOMEL
Pełna treść dokumentu dostarczana jest klientom drogą e-mail przez pracowników Domel. Powyższe zasady opisują jedynie część zasad współpracy z firmą Domel.